תעשיית העיבוד השבבי

עולמנו במאה ה -21 עשיר בקדמה והתפתחויות ייחודיות ומגוונות, במיוחד בתחומי מדעי המחשב, ההנדסה והמכונות.

תעשיית המכונות והמכונאות היא השלב הראשון של תהליך הייצור. עיבוד שבבי דואג לייצור של מדידות מדויקות ומידות למוצר עתידי. זהו למעשה תהליך בן מאה שנים אשר עודכן לצרכים ולטכנולוגיות של ימינו. עלויות הייצור בתחום זה הן סבירות יחסית, במיוחד כעת, כאשר המחשב נשלט באופן מספרי (CNC) ו CAD / CAM (מחשוב בעזרת עיצובים וייצור בעזרת מחשב). תעשיית העיבוד מורכבת ממספר תהליכים שונים כגון קידוח, סיבוב, טחינה, כרסום עם סוגים שונים של מחרטות, לייזרים ותהליכים הידראוליים. המכונות המפעילות את הפונקציות הספציפיות הללו יכולות להיעזר גם בתכנות CNC ולרוב עושות כן. בתהליך הייצור משתתפים סוגים רבים של מתכות כגון קרמיקה, פלדה, חומרים אקזוטיים, טיטניום ועוד. אף ישנו שימוש רב בחומרים כגון פלסטיק עמיד מאוד כמו פוליקרבונט, שעווה ואתילן, בעיקר כדי לשלב את החומרים עם מתכות לתערובות אחידות, המוזרקות ומעוצבות כמוצרים או חומרים חדשים (Metal injection molding).

כיום, קריירה בענף זה מהווה תחום מבטיח, הדורש אנשי מקצוע המעורבים בתהליך הפיתוח כגון מהנדסי מחקר ומעצבים תעשייתיים, המנתחים את צרכי השוק ומחליטים אילו מוצרים חדשים מבוקשים על ידי הציבור. לעתים קרובות, מקצועות אחרים בתחום כוללים מומחי שיווק, פועלים, נציגי מכירות, מומחים בייצור, מהנדסי עיצוב וטכנאים. מהנדסי תעשייה מעצבים את המכונות או את תצורת הציוד הבונה את המוצר, בעוד שמהנדסים תעשייתיים מפתחים תהליכים יעילים המיושמים במכונות ועובדים יחד. מהנדסים מכאניים מפתחים את המפרט למכונות והכלים.

הודות להתפתחויות אינסופיות בתחום, בשל הצורך הגובר במוצרי עיבוד שבבי בעולם התעשייתי שלנו, תעשיית המכונות מהווה תחום בטוח ויוקרתי לקחת בו חלק. נדמה כי בתחום החדשני הזה, השמיים אינם הגבול עוד, יש רק מקום לצמוח.

עקבו אחרינו בלינקדאין

Scroll to top
Skip to content