מקבעים להצבה וייצוב

בעולם המתכות ישנו שילוב של אלפי תרכובות, מכשור וטכנולוגיה. אנו בחברה עושים את המיטב לייצר את המוצרים האיכותיים ביותר עם המכשור המתקדם ביותר ושימוש בחומרי הגלם ברמה הגבוהה ביותר.

עם זאת, לעיתים הפשוט ביותר הוא אכן הטוב ביותר – ועד היום נעשה שימוש במקבעים לשם ייצור, שכפול והחלפה של חלקים שונים. הם עוצבו במיוחד כדי שיתאפשר לאחות או להרכיב יחד מספר רכיבים באופן זהה.

שני המקבעים נחשבים עזרים מהותיים בעולם המתכות. למרות היותם מקבעים, התכלית שלהם שונה אחד מהשני; בעוד שמטרת המקבע לשם הצבה (Jig) היא לשלוט במיקום או התנועה של כלי אחר בנוסף לייצובו במקום, ולספק תהליך שניתן לשכפל באופן מדויק בתהליך הייצור, מטרת מקבע לשם ייצוב (Fixture), היא לדאוג כי חלק עבודה או רכיב יישארו במקום הרצוי בזמן תהליך עבודה של מכונה או תהליך תעשייתי גדול.

המקבע לשם ייצוב רק מייצב את הכלי, לא מדריך אותו או מעניק לו אופן פעולה מסוים. הייחוד שלו הוא שכל מקבע לשם ייצוב מיוצר באופן ייחודי לתהליך הספציפי שבו נדרש השימוש שלו.

שני כלי העבודה הללו עיקריים בעולם ייצור המתכות, ולהם יתרונות רבים; ראשית, הם מביאים לפרודוקטיביות – בימי העבר, נדרשו בני אדם להחזיק ולתפעל את המכונות בהתאם לאופן העיצוב וההרכבה של המתכות הרצויות. הדבר דרש ביקורות מקיפות והשאיר הרבה מרווח לטעויות, שכן מדובר בתהליך הנעשה על ידי בני אדם ותמיד ישנו מקום לטעויות אנוש. לעומת זאת, המקבעים מאפשרים לבצע תהליך מהיר וללא פגמים, שכן הוא משוכפל שוב ושוב באופן טכנולוגי. הדבר מביא לחסכון, שכן אינו דורש פועלים עם דרישות או הכשרה מסוימת, מונע שגיאות וחומרי גלם המושלכים לפח לשווא וייצור מהיר ואיכותי יותר של הרכיבים הרצויים.

עקבו אחרינו בלינקדאין

Scroll to top
Skip to content