הצלחת הייצור בסין

בימי העבר הרחוק, היו בני האדם מוגבלים מאוד ביכולות הייצור והפיתוח שלהם, בעיקר עקב מרחקים עצומים המפרידים בין האזורים – דבר המנע מפועלים את היכולת להשתמש בחומרי גלם שונים, מכונות, כלים או אפילו לרכוש ידע נוסף וחדשני ממדינות שכנות אשר הבינו כיצד ניתן "להמציא את הגלגל". כיום, מחסומי העבר נעלמו כליל ובאפשרות אישים לרכוש, ללמוד ולייצר בכל מקום בעולם. הוכחה מובהקת ליכולות הקדמה היא סין, אשר בסוף המאה ה- 20 צעדה קדימה בנחישות והפכה למעצמה הכלכלית השנייה הגדולה בעולם, עם צפי לעקוף את ארצות הברית עד שנת 2025. כיצד הצליחה סין לייצר הצלחה שכזו בכה מעט זמן?

ראשית, ההתפתחויות הטכנולוגיות במפעלים, בפס הייצור והמכשור בשנים האחרונות הביאו את סין ליכולות ייצור ללא גבולות. לאחר השינוי ברפורמה המדינית שלהם ופתיחת עולם המידע והסחר בפניה, הרפובליקה הסינית אף קיבלה סיוע והנחיה מהעולם המערבי. הידע היווה כוח עבור הסינים, בו נעזרו לפתח את שיטות הייצור, הלמידה והמסחר היעילות שלהם. יש לציין לחיוב גם את המעבר ברפורמה; מקהילה רפובליקנית שקטה, הממשלה הסינית שינתה את כלל הפרספקטיבה שלה והפכה את סין לקהילה הנוטלת חלק פעיל בעולם ובכלכלה באופן בולט, ללא נפילה למשבר כלכלי.

 אם נביט לרגע בתמונה הגדולה, קל לשים לב כי כל הרפורמות וההתפתחויות המסחריות והטכנולוגיות שעברה סין בשנים האחרונות, אירעו במדינות רבות בעולם גם טרם השינוי העצום של סין. אם כך, מדוע לא הצליחו שאר המדינות באותו אופן? מהו הייחוד של סין?

העילוי של סין, באופן מובהק – הוא אזרחי המדינה – אישים חרוצים, רודפי חינוך ולמידה, התרים אחר האושר ועושר והגשמת החלום הסיני. התרבות הסינית עשירה בצורך עז להטביע את חותם ההצלחה, דבר אשר כנראה מסביר את האחוז הגבוה של מהנדסים ומדענים, המוסיפים להתפתחויות הטכנולוגיות והכלכליות של המדינה.

סין היא בהחלט אחת המעצמות הייחודיות בעולמנו – מקהילה סגורה, היא הפכה למדינה פתוחה ומתקדמת מבחינת ייצור, טכנולוגיה וכלכלה בין רגע. האמונה הרווחת היא כי הדבר נגזר עקב הכוח העצום של העם הסיני ונחישותם להתקדם, בנוסף לסיוע והשכלה מהעולם המערבי והאמצעים הטכנולוגים אשר ברשותם וממשיכים להתפתח יום-יום. ככל הנראה, הכלכלה העולמית צפויה שינויים רבים בשנים הבאות, אך לפי הממצאים האחרונים, סין לבטח תימצא עם ידה על העליונה.

עקבו אחרינו בלינקדאין

Scroll to top
Skip to content