CNC

CNC הינו תהליך עיבוד שבבי הפועל במגזר הייצור, הכרוך בשימוש במחשבים כדי לשלוט על כליי מכונה, בדרך כלל בתהליך הייצור של מתכת או פלסטיק. כלים שניתן לשלוט בהם באופן זה כוללים מחרטות, טחנות, נתבים ומטחנות. פירוש ראשי התיבות של CNC הינו מחשב שליטה נומרית (Computer Numerical Control).

על פני השטח, יתכן כי תטעו לחשוב שמדובר במחשב רגיל השולט המכונות, אך התוכנה הייחודית של המחשב וקונסוליית הבקרה הן מה שבאמת מייחד את מערכת ה- CNC בהשוואה למחשב ממוצע.

בעת עבודה עם CNC, כלי המכונה מתפקדים באמצעות שליטה על ידי מספרים. תוכנת מחשב מותאמת אישית עבור אובייקט מסוים, בעוד שאת המכונות מתכנתים עם שפת עיבוד של CNC (המכונה קוד G). הכרחי כי למערך תהיה שליטה מלאה בכל התכונות כגון קצב הזנה, תיאום, מיקום ומהירויות. באמצעות עיבוד CNC, באפשרות המחשב לשלוט במיקום והמהירות המדויקים בהם המכונה עובדת.

תהליך הייצור הוא פשוט: ראשית ציור CAD נוצר (על ידי תוכנות 2D או 3D); זהו בעצם שרטוט התכנון הראשוני, המיוצר על ידי המחשב. לאחר מכן, נוצר קוד המותאם למערך ה- CNC. התוכנית נטענת ולבסוף מופעלת בדיקה של התוכנית, המונעת תקלות עתידיות ומוודאת כי התוכנית חסרת פגמים או טעויות. הביקורת טרם ביצוע התהליך מהווה צעד חשוב, שכן כל טעות במהירות או בתנוחת הכלים עשויה לגרום לחלקים להיזרק לפח או לפגום את המכונה או הכלים הכרוכים בעבודה.

ישנם יתרונות רבים לתכנות באמצעות CNC: התהליך הוא מדויק יותר מאשר עיבוד ידני, ומאוד פשוט לשכפול, שכן מדובר בהעתקים ממחשב. בשל הדיוק שמאפשר עיבוד CNC, ביכולת תהליך זה לייצר צורות מורכבות אשר יהיו כמעט בלתי אפשריות לשחזר על ידי עיבוד ידני. CNC עיבוד שבבי משמש בייצור של צורות תלת ממדיות מורכבות רבות. עקב כך, משמש ה- CNC תפקיד עיקרי בעבודות הדורשות רמה גבוהה של דיוק או משימות חוזרות ונשנות הזהות באופן הפעולה שלהן.

עקבו אחרינו בלינקדאין

Scroll to top
Skip to content